A fenntarthatóbb jövőért tenni kell

Egy modern irodaépület Münchenben az OpenAI logójával.

A fenntarthatóbb jövőért tenni kell olvasható a z közlekedésvilág.hu weboldalán.

Képzeljünk el egy olyan világot, ahol csúcsidőben is friss és tiszta…

A teljes cikk itt olvasható:
A fenntarthatóbb jövőért tenni kell

Ahogy a z közlekedésvilág.hu beszámolt ma róla:

Képzeljünk el egy olyan világot, ahol csúcsidőben is friss és tiszta levegőt szívhatunk be! Egy olyan várost, ahol vigyáznak az ott élők egészségére, és ahol biztonságban közlekedhetnek az utakon. A Renault Trucks felelős vállalatként egy olyan jövő megvalósításán dolgozik, ahol nemcsak a károsanyag-kibocsátás zéró, hanem a súlyos sérülésekkel vagy halálesetekkel járó balesetek száma is. Lépjen be velünk a Renault Trucks által felvázolt jövőbe!

Mi lenne, ha a zéró emissziós város már létezne? Ha mindez nem valamilyen utópikus elképzelés lenne, hanem már beléphetnénk a területére? Ez a fajta gondolkodás keltette életre a Renault Trucks új koncepcióját, bemutatva, hogyan nézne ki az a város, amely teljes mértékben átáll az elektromobilitásra. A „The Good City” olyan városi ökoszisztémával büszkélkedhet, ahol minden szállítási feladatot tisztán elektromos járművekkel végeznek. Kézzelfoghatóan szemlélteti az elektromobilitást a mindennapi működésben és azt, hogy az akkumulátor-elektromos járművek hogyan képesek kielégíteni a szolgáltatók eltérő igényeit. Az elektromobilitás működési valóságának bemutatásán túl ezek a valós tapasztalatok bepillantást engednek a jövő városába, ahol az akkumulátor-elektromos technológia széles körű elterjedése – az áruforgalom és a hulladékgyűjtés biztosítása mellett – elősegíti a járművek és a városlakók jobb együttélését. A The Good City egy innovatív online platform, amely mindenki előtt nyitva áll, a renault-trucks.com weboldalon bárki megtekintheti.

A koncepció egyik eleme az iparági szegmens, amely magában foglalja a városi építkezéseket, a disztribúciós árufuvarozást, a hulladékszállítást, a szervizszolgáltatásokat, az utak és a zöldfelületek karbantartását, valamint a városi logisztikát. A másik terület pedig a mindennapi élet színtere, amely megmutatja, hogyan integrálhatók az elektromos járművek a napi gyakorlatba függetlenül attól, hogy áruszállítóról, elektromos áruszállító kerékpárról vagy 16–60 tonnás össztömegű teherautókról van szó. A koncepcióban számos interaktív videó támogatja a tájékozódást, hogy segítse elképzelni az érdeklődőknek és a döntéshozóknak, hogyan nézhet ki a jövő városa az elektromobilitás tükrében.

Milyen előnyökkel járhat a tisztán elektromos közlekedés a városlakók számára? Egyfelől jelentős zajcsökkentés érhető el vele, másfelől pedig számottevő mértékben javítható a levegő minősége. A The Good City éppen ezeket az előnyöket jeleníti meg, amellett pedig egy fenntarthatóbb, környezetbarát város megteremtését villantja fel. Ebben az elképzelt, 5 ezer lakossal és 2200 elektromos teherautóval rendelkező településen 1 év alatt 44 ezer tonnányi szén-dioxid-kibocsátástól lehet megóvni ily módon a bolygót. A különbség nemcsak szemmel látható tehát, hanem érezhető is a frissebb levegő révén.

A Renault Trucks tehát törekszik arra, hogy az áruszállítási iparág energia-átalakulása zökkenőmentesen és gördülékenyen valósuljon meg. A vállalat nem ad hoc ötletekre, hanem szimulált és minden gyakorlati elképzelést integráló elképzelésekre építi jövőjét, mert az a célja, hogy fenntarthatóbb és élhetőbb környezetet biztosítson a jövő generációi számára.

DIGITÁLIS VISSZAPILLANTÓ

Miközben a Renault Trucks folytatja utazását a fenntartható jövő felé, törekszik arra is, hogy a lehető legjobb támogatást adja meg a gépjárművezetőknek és az üzemeltetőknek a mindennapi árufuvarozási feladataik teljesítése során. A vállalat bejelentette, hogy a T, T High és az E-Tech T modellek immáron alapfelszereltségként rendelkeznek digitális visszapillantó tükrökkel. Ez az innovatív rendszer újabb lépés a gyártó dekarbonizációs stratégiájában. A két külső, nagyfelbontású kamera javítja a Renault Trucks járműveinek aerodinamikáját, ugyanakkor több mint 1,3 százalékkal csökkenti az üzemanyag-felhasználást. A fejlesztés teljes mértékben összhangban van a Renault Trucks kettős célkitűzéseivel: egyfelől fontos a gépjárművezető és a veszélyeztetett úthasználók biztonságának növelése, másfelől pedig lényeges szempont aktívan hozzájárulni az alacsony szén-dioxid-kibocsátással járó közlekedéshez. A vállalat kiemelt célja, hogy 2030-ban az értékesítéseinek már legalább 30 százalékát elektromos teherautók adják.

Az összecsukható szárnyakba épített kamerák képeit a vezetőfülkében, az A-oszlopokon található 12 és 15 colos színes kijelzőkhöz továbbítják. A fejlesztés csökkenti a holttereket, és javítja a látási viszonyokat kanyarodáskor vagy manőverezéskor. A képernyőn látható „mélységi” vonalak megkönnyítik a rámpára történő tolatást és a kanyarodást, hiszen olyankor is láthatóvá válik a félpótkocsi hátulja, ami egy hagyományos visszapillantó tükörnél nem lenne lehetséges. Mindemellett a gépjárművezető biztonságát is növeli, hiszen az infravörös módnak köszönhetően éjszaka jobban lehet látni a jármű környezetét, így könnyebben észlelhető, ha „nemkívánatos” személyek ólálkodnak a rakomány körül. A digitális visszapillantó tükrök külső kameraházai teljes egészében a karosszéria színére fújhatók.

TÚL AZ EGYMILLIÓN

A Renault Trucks hosszú és sikerekben gazdag múltra tekint vissza. Ez a fajta műszaki és technológiai örökség olyan „szuper-erő”, amiből a vállalat ügyfelei is profitálhatnak a napi operációjuk során. A Bourg-en-Bresse-i gyár immáron 6 évtizede játszik fontos szerepet a francia járműiparban. Ebben az üzemben született meg a legendás Berliet GBC, a GLR és a CBH, nem beszélve a hazánkban is népszerűvé vált Magnum szériáról.

Az üzem 1964-es megnyitása óta élen jár az innovációban, 2023 óta pedig az áruszállítás dekarbonizációjából is kiveszi a részét: ott készülnek a Renault Trucks E-Tech T és E-Tech C elektromos teherautók. A gyárban évente átlagosan 25 ezer teherautót szerelnek össze, és valamennyinél figyelembe veszik az üzemeltetők egyedi igényeit, kéréseit. Az üzem nemrég rendkívül fontos mérföldkövet ünnepelhetett, hiszen elkészült az 1 000 000. jármű, egy Renault Trucks T modell, amelyet a portugál TJA fuvarozócég vehetett át. A szóban forgó modellt 2013 óta gyártják, és kimagasló komfort, üzemanyag-hatékonyság és megbízhatóság jellemzi. Bemutatása óta számos fejlesztésen esett át, 2023-ban pedig piacra került a tisztán elektromos változata, amelyet ugyanott gyártanak, ahol a belső égésű motorral szerelt társait. Érdekesség, hogy a Bourg-en-Bresse-i gyárban elkészült 1 000 000. egyben a 126 600. legyártott T-modell is, amelyet ebben az üzemben szereltek össze.

A portugál vásárló, a TJA számára szintén fontos mérföldkő ennek a vontatónak az átvétele, hiszen idén ünnepli a 40 éves fennállását. A társaság belföldi és külföldi fuvarozási szolgáltatásokat kínál, így könnyen lehet, hogy az 1 000 000. legyártott teherautóval bárki összetalálkozhat majd az utakon. Ez a példány egyike annak a 120 darabos szériának, amelyet nemrég rendelt a társaság.

 

Aranyi Péter

Tovább az eredeti cikkre: A fenntarthatóbb jövőért tenni kell

Vélemény, hozzászólás?