Több tízmilliárd dollár tűnik el a tévépiacról


Több tízmilliárd dollár tűnik el a tévépiacról olvasható a mmonline.hu weboldalán.

Meglehetősen pesszimista előrejelzést adott ki a Digital TV Research a televízióelőfizetésekből…

A teljes cikk itt olvasható:
Több tízmilliárd dollár tűnik el a tévépiacról

Ahogy a mmonline.hu beszámolt ma róla:

Meglehetősen pesszimista előrejelzést adott ki a Digital TV Research a televízióelőfizetésekből származó bevételek kapcsán. A kutatócég szerint 2022 és 2028 között globális szinten 26 milliárd dollár tűnhet el ebből a szegmensből.

A Digital TV Research elemzése szerint a tévéelőfizetésekből származó bevétel 2022-ben még 151 milliárd dollár volt, azonban a következő években folyamatosan zsugorodik majd ez az összeg és 2028-ra már 26 milliárd dollárral kisebb lesz, vagyis 125 milliárd dollárt tesz majd ki. Bár az önmagában is elég aggasztó, hogy mindössze hat év alatt ennyi pénz tűnik el a piacról, az még inkább elgondolkodtató, hogy a 2016-os csúcshoz képest 71 milliárd dolláros lesz a visszaesés. Abban az évben ugyanis még 199 milliárd dollárt költöttek világszerte tévéelőfizetésekre az emberek.

Az elemzés szerint ráadásul úgy következik be ez a csökkenés, hogy a tévéelőfizetők száma érdemben nem változik és valamivel egymilliárd alatt lesz a vizsgált időszakban. A műholdas televíziózásból származó bevételek 12 milliárd dollárral, a digitális kábeltelevíziózásból származókpedig 13 milliárd dollárral csökkennek. Az analóg kábelpiac további 1 milliárd dollárt veszít, az IPTV pedig stagnálni fog.

A Digital TV Research szerint 2022 és 2028 között a vizsgált 138 országból 71-ben esnek majd a bevételek. Sokat elárul arról a piaci viszonyokról és a globális trendekről, hogy a Digital TV Research egy másik jelentése szerint az OTT TV epizódok és filmek globális bevételei 81 milliárd dollárral nőnek, és 2028-ra elérik a 235 milliárd dollárt.

A Több tízmilliárd dollár tűnik el a tévépiacról bejegyzés először MMOnline-én jelent meg.

Tovább az eredeti cikkre: Több tízmilliárd dollár tűnik el a tévépiacról